Thursday, September 10, 2009

KEMATIAN PASTI DATANG

Salam takziah kepada sahabatku yang kematian ibu tercintanya pagi ini(10/09/2009). Inna lillah hi wa inna ilaihi rajiauun.................
bersabar di atas segala perkara yang berlaku kepada kita. Ajal maut di tangan tuhan......
Teringat aku 22 tahun lalu ketika kematian ayahanda tercinta. Walaupun kehilangan ayah adalah sesuatu yang menyedihkan tetapi bagi aku dan abangku hanya titisan airmata sahaja yang keluar. Mungkin ayahandaku telah mengajar kami erti kematian. Aku selalu di ajak oleh ayahandaku untuk memenuhi jemputan sembahyang "mayat"(jenazah). Boleh dikatakan hampir setiap hari ada saja jemputan....... Pada mula aku dan rakan2 sangat suka pergi, bukan kerana apa.... sekali sembahyang 2 @ 3 ringgit dapat. " sekali kepak seringgit". Seorang abangku boleh simpan duit sembahyang jenazah untuk beli kereta "tunai"(kereta vw) masa tu hebat la vw.
Tiga tahun selepas itu aku kehilangan pula bonda tercinta semasa aku di perantauan...... Allah hu akbar...... terlalu sedih. Nak balik tak boleh jauh lagi pun dekat exam..... Bersabar je laaa..... setiap malam ku hadiahkan ayat2 Al-Quran untuk bonda tercinta dengan linangan airmata.
Selepas itu ku rasakan hidup ini kosong....... tidak ada tempat untuk mengadu. Dipendekkan cerita............... aku mengambil keputusan untuk mencari pasangan tempat bermanja dan meluahkan perasaan....... Lalu bertemulah dengan zaujadi habibati di bumi anbiyak hingga ke hari ini....
Akhirnya Al- Fatihah untuk ibubapaku, ibu sahabatku, guru-guruku dan seluruh kaum muslimin yang telah kembali ke rahmatullah........................Al- fatihah
Wassalam

No comments: